AMD розповіла про оптимізації ПЗ для процесорів Ryzen 9 9900X3D та Ryzen 9 9950X3D

Обсуждение статей и новостей сайта
Відповісти
Автор
Повідомлення
Alexx-wisa
Member

Повідомлення

Пропоную обговорити AMD розповіла про оптимізації ПЗ для процесорів Ryzen 9 9900X3D та Ryzen 9 9950X3D

"Новинкою стала база даних сумісності застосунків (Application Compatibility Database). Цей інструмент визначає, чи запущена якась з перелічених нижче ігор, і потім «зменшує розмір пулу потоків»"

Це що, програма для певних ігор з вашого 12-16 ядерного процесора робить 8 ядерний? Загалом якщо це дасть збільшення швидкодії то ок, але розуміння цього буде з вами завжди. :D
SergiusTheBest
Member
Звідки: Київ

Повідомлення

Alexx-wisa: 10.03.2025 11:23 Це що, програма для певних ігор з вашого 12-16 ядерного процесора робить 8 ядерний? Загалом якщо це дасть збільшення швидкодії то ок, але розуміння цього буде з вами завжди. :D
Ігри все одно не використовують багато ядер. Для них важливіший кеш і тактова частота. Але фактично так - буде урізати процесор.
clickw0w
Member

Повідомлення

Alexx-wisa: 10.03.2025 11:23 Пропоную обговорити AMD розповіла про оптимізації ПЗ для процесорів Ryzen 9 9900X3D та Ryzen 9 9950X3D

"Новинкою стала база даних сумісності застосунків (Application Compatibility Database). Цей інструмент визначає, чи запущена якась з перелічених нижче ігор, і потім «зменшує розмір пулу потоків»"

Це що, програма для певних ігор з вашого 12-16 ядерного процесора робить 8 ядерний? Загалом якщо це дасть збільшення швидкодії то ок, але розуміння цього буде з вами завжди. :D
Ну, весьма логично звучит выделить конкретный набор потоков для процессов игры. Заодно не давать процессорное время в этих потоках другим приложениям.
Earanak
Member
Аватар користувача
Звідки: Украина

Повідомлення

Хм...В обычном раскладе, когда ничего фоном не рендрит, такая функция была бы норм :up:
Но надеюсь когда нужно, эту фигню можно будет отключить что бы она не скидывала нагрузку с чиплета где игра работает.

Уточню что я имею ввиду - Ещё со времён AMD Phenom II x6 я паралельно играл и рендрил в V-Ray/Corona, или работал вторым окном 3DsMax-а с рендером на фоне. И работало это всегда, на всех системах и компах на обычном выставлении приоритетов в диспетчере задач. И никогда с этим траблов не было, даже на гетерогенной архитектуре у 13900KF. Т.е я не отключал потоки а просто процессу с рендером "3dsmax.exe" ставил самый низкий приоритет а второму окну или игре самый высокий. Таким образом проц был всегда занят на 100% а игра отьедала динамически свой кусок от вычислительных мощностей в нужные ей моменты. Да, разумеется фреймрейт в некоторых играх проседал, порой на 20-30% но играть при этом можно было. Т.е там не было какого то ужасного инпутлага или там статтеров диких. И что самое важное проц не простаивал ни на мгновение. Рендер при этом замедлялся равномерно, в зависимости от игровой нагрузки в моменте. А вот если раскидывать руками процессы, в таком случае игры меньше страдали но рендер больше терял, так как в играх нагрузка динамическая. Моментами игре надо побольше, например в начале катки в каком нить баттлрояле и поменьше ближе к концу когда все поздыхали. Ну или как в стратегиях типа Старкрафта 2, когда в начале минимум нагрузки а в Лейте уже два потока фигачат на пределе и ровно столько в % отьедают рендера. В какой нить Dragons Dogma 2, бегаешь по городу и рендер теряет 35%, выбегаешь с города и уже игре достаточно 15% Ну короч вы поняли суть... А тут судя по описанию рендер будет из за игры терять не те условные 15-35% динамически а ровно 50% и проц будет в недогрузе вечном :-/
saf_e
Member

Повідомлення

Earanak: 10.03.2025 12:14 А тут судя по описанию рендер будет из за игры терять не те условные 15-35% динамически а ровно 50% и проц будет в недогрузе вечном :-/
Тут не факт, т.к. как я понимаю игра будет видит 1/2 ядер а не вся система
Earanak
Member
Аватар користувача
Звідки: Украина

Повідомлення

saf_e, хм... Я чет даже и не подумал что это так может работать :think:
Ну тогда по идее проблем с этим не должно быть )
cadet-ua
Member
Аватар користувача
Звідки: Ukraine

Повідомлення

На мою думку головне питання - це термін підтримки цього ПО компанією AMD. Чи буде вона й через 10 років оновлювати базу застосунків.
MessiaH
Member
Аватар користувача

Повідомлення

Я так понимаю работать оно будет вообще только на лицухах игр, на народных версиях с зелёного магазина из-за таблеток может не работать
ronemun
Advanced Member

Повідомлення

АМД сама винна в проблемі - чіплети, а тепер героїчно бореться з нею відключаючи ядра.
Зі своєї сторони добавлю пару варіантів, впевнений що АМД вони не цікаві, так само як мені її способи:
1. 12 ядерний проц розбити на 8+4, а не 6+6. 8 ядер на одному чіплеті знаачно краще ніж 6, особливо з 96 Мбайт кешу L3 .
2. ще краще 12 ядер зробили б відразу на 1му чіплеті - для Zen5 це +28 мм2, з 70 до 98. Все одно ж краще ніж 2х70. І кеш відразу 48. При цьому 3д кеш можна добавити так само як на чіплет з 8 ядрами, а не на всі 12. Все одно в сумі буде 96+16=112
3. з дальньої від IF сторони чіплета зробити можливість обєднання кілець 2х чіплетів розмістивши їх впритик (сигнал 5+ ГГц швидко гасне), хоча б через 16 байт/такт замість 32, все одно 88 Гбайт/с в кожну сторону на частоті ядер 5,5ГГц з затримкою <5 нс проти 35 Гбайт/с (в IF на вихід 16 байт/такт*2 ГГц) і 50+ нс через IF1-IOhub-IF2, 3 точки, а звернення і відповідь - всі 6. Це легко обєднає кеші. Прийдеться розвернути чіплети щоб зєднанти впритик, а IF і так розраховані на велику відстань. 12 ядер можна як х8 (базовий) + чіплет на 4 ядра (28 мм2), IF непотрібен, хватить 2х IF лінка на базовому. Але обєднання 2 базових по 8 ядер вже вимагає IF на кожному чіплеті для коротшого доступу до памяті/PCie і розвантаження зєднання кілець щоб не ганяти дані в другий чіплет через 1й. При наявності чіплета на 12 ядер 16/20/24 ядра робляться аналогічно +4/8/12.
4. в Zen5 16 Мбайт кешу L3 з тегами займає 6,75 мм2 (контролер кешу і кільце вже є), тож збільшення L3 з 32 до 48 Мбайт збільшить кристал з 70 до 77 мм2, 64МБ - 83мм2, 96МБ - 90мм2. Очевидно, 3д кеш тоді непотрібний
SergiusTheBest
Member
Звідки: Київ

Повідомлення

ronemun: 11.03.2025 06:46 АМД сама винна в проблемі - чіплети, а тепер героїчно бореться з нею відключаючи ядра.
P/E ядра у Intel та Apple - та сама історія. Індустрія дійшла до того, що більш раціонально робити різні ядра. Але старий софт не очікує такого, тому йому потрібна зовнішня допомога.

Відправлено через 2 хвилини 8 секунд:
MessiaH: 11.03.2025 05:49 Я так понимаю работать оно будет вообще только на лицухах игр, на народных версиях с зелёного магазина из-за таблеток может не работать
Та там просто по назві екзешніка створюється відповідний профіль з налаштуваннями. Але краще купуйте на розпродажах - це недорого плюс підтримуєте розробників, щоб вони продовжували робити продукти, які вам подобаються.

Відправлено через 3 хвилини 34 секунди:
cadet-ua: 11.03.2025 01:10 На мою думку головне питання - це термін підтримки цього ПО компанією AMD. Чи буде вона й через 10 років оновлювати базу застосунків.
Нові застосунки вже будуть розроблятися з розрахунку на те, що ядра в системі є різні. І вибирати ті, що їм більше підходять. Також, думаю, що буде можливість вручну додати потрібний застосунок в список, бо AMD навряд може додати абсолютно всі.
Відповісти