Я коли в бібліотеці музичній рився, то спочатку слухав перші папки, потім одразу кидав кілька файлів на спектр і відразу бачив, які там 24-96 з чіткою "лінією відрізу" в 20к) Важко оцінити у відсотках, але думаю 4 з 5 хайрезів нічим не відрізняються від 16-44 по висоті спектру, ну в кращому випадку дотягують до вигляду 24-48.Radio Bay: ↑ 21.10.2024 17:36 Як відрізнити був апскейл чи ні:
1. Порівняння 16/44 та хайрезу на слух, у разі сумнівів дивись п.2
2. Спертрограмма
Для себе виробив свою градацію форматів:
1. нормальне якісне аудіо - 16\44
2. хайрез - від 24\96
3. DXD\SACD\DSD
Якщо з першим і третім пунктами все ясно (я маю на увазі офіційні релізи в цих форматах), то в розділі 2 купа апскейла і левова частка 24\96 - це 24\48 на максималках з повністю пустим спектром верхнього рівня. Тут можна йти двома шляхами - слухати і приймати рішення на користь хайрезу (бо є імовірність, що вища частота дискретизації все ж позитивно впливає на декодування цифрового сигналу), або ж відразу замінювати таке на сіді.
Я йду другим шляхом. Більше того, звернув увагу, що відкинувши бітність від 24\44 до 16\44 - я теж не відчуваю різниці без якогось вислуховування. Тому для себе визначив 24\44-48 як "псевдохайрез". І якщо немає можливості замінити його на компакт - просто конвертую в 16\44. Абсолютна більшість музики в цьому форматі з низьким значенням динамічного діапазону і нічим не відрізняється від релізів на CD за мастерингом.
Тепер бібліотека має доволі чіткі правила: офіційні записи DXD\SACD\DSD на вершині (якщо воно того варте на мій слух), далі справжні 24\96, далі вся інша музика в 16\44.
