Выбор ИБП/UPS

Корпуса и источники питания
Відповісти
Автор
Повідомлення
Электро Профессор
Junior

Повідомлення

GreenMile: 12.03.2025 14:28
Volodya811: 09.03.2025 17:43На мою думку, обмеження заряду не є можливим. Оскільки, з часом це призведе до розбалансування батерей. Активного балансиру в зарядних станціях немає. Тому, режим БЛЮЄТІ є найбільш логічним: зарядна станція споживає на свої потреби саме з акумулятора, а не з мережі, а потім при зниженні заряду до 95% - підзаряджається.
З часом будь-який режим використання акумів, окрім 100-0, 0-100, приведе до розбалансування, тому власне у інструкції і написано, що якщо станція почала брехати з показами заряду - зробіть калібровку повним циклом розряд-заряд.
В екофло так само все відбувється, станція обмежена до 80% вона піджирає акуми, при розряді там до 77 чи щось таке - вона підзаряжається знову до 80%.
Ваше твердження щодо розбалансування акумуляторів у разі неповного циклу розрядки-зарядки має підґрунтя, але не є абсолютно коректним. Дозвольте пояснити.

1. **Балансування осередків відбувається автоматично**
У сучасних літієвих акумуляторних системах (Li-ion, LiFePO4) використовується BMS (Battery Management System), яка контролює рівень заряду в кожному осередку та вирівнює його. Розбалансування справді може статися, але воно найчастіше є наслідком виробничих дефектів або старіння елементів, а не самого режиму експлуатації.

2. **Повні цикли 0-100% шкодять акумуляторам**
Циклування у режимі 0-100% пришвидшує деградацію літієвих акумуляторів через глибокі розряди та високі напруги при повному заряді. Оптимальним є діапазон **20-80%**, адже це суттєво подовжує термін служби акумулятора.

3. **Калібрування – це не профілактика, а корекція**
Повний цикл розрядки-зарядки справді використовується для калібрування BMS, якщо станція починає некоректно показувати рівень заряду. Але це не означає, що щоденне використання в режимі 100-0% є правильним – це лише коригувальний захід, який має виконуватись зрідка.

4. **"Під'їдання" акумуляторів – це стратегія оптимізації**
Ви згадуєте EcoFlow та обмеження до 80%. Це зроблено для продовження терміну служби: акумулятор не працює в стресових режимах 100% або 0%. Автоматичне підзаряджання до 80% і підживлення в межах кількох відсотків – це нормальна поведінка системи, а не проблема розбалансування.

Отже, постійне використання повних циклів не є найкращим рішенням. Сучасні системи мають вбудовані механізми балансування та оптимізації, а калібрування варто робити лише у разі некоректних показників заряду, а не як щоденну практику.
GreenMile
Member
Аватар користувача
Звідки: Київ

Повідомлення

Электро Профессор: 12.03.2025 17:51
GreenMile: 12.03.2025 14:28 З часом будь-який режим використання акумів, окрім 100-0, 0-100, приведе до розбалансування, тому власне у інструкції і написано, що якщо станція почала брехати з показами заряду - зробіть калібровку повним циклом розряд-заряд.
В екофло так само все відбувється, станція обмежена до 80% вона піджирає акуми, при розряді там до 77 чи щось таке - вона підзаряжається знову до 80%.
Ваше твердження щодо розбалансування акумуляторів у разі неповного циклу розрядки-зарядки має підґрунтя, але не є абсолютно коректним. Дозвольте пояснити.

1. **Балансування осередків відбувається автоматично**
У сучасних літієвих акумуляторних системах (Li-ion, LiFePO4) використовується BMS (Battery Management System), яка контролює рівень заряду в кожному осередку та вирівнює його. Розбалансування справді може статися, але воно найчастіше є наслідком виробничих дефектів або старіння елементів, а не самого режиму експлуатації.

2. **Повні цикли 0-100% шкодять акумуляторам**
Циклування у режимі 0-100% пришвидшує деградацію літієвих акумуляторів через глибокі розряди та високі напруги при повному заряді. Оптимальним є діапазон **20-80%**, адже це суттєво подовжує термін служби акумулятора.

3. **Калібрування – це не профілактика, а корекція**
Повний цикл розрядки-зарядки справді використовується для калібрування BMS, якщо станція починає некоректно показувати рівень заряду. Але це не означає, що щоденне використання в режимі 100-0% є правильним – це лише коригувальний захід, який має виконуватись зрідка.

4. **"Під'їдання" акумуляторів – це стратегія оптимізації**
Ви згадуєте EcoFlow та обмеження до 80%. Це зроблено для продовження терміну служби: акумулятор не працює в стресових режимах 100% або 0%. Автоматичне підзаряджання до 80% і підживлення в межах кількох відсотків – це нормальна поведінка системи, а не проблема розбалансування.

Отже, постійне використання повних циклів не є найкращим рішенням. Сучасні системи мають вбудовані механізми балансування та оптимізації, а калібрування варто робити лише у разі некоректних показників заряду, а не як щоденну практику.
Давайте обійдемось без загальних відповідей для чайників із чатуГПТ, добре? Бо вони тут ні в тин, ні в ворота, тут обговорюється дещо глибші матерії.
"Сучасні системи мають вбудовані механізми балансування та оптимізації" :D

" а калібрування варто робити лише у разі некоректних показників заряду, а не як щоденну практику." - та не може бути, ви читали взагалі те, що цитували? "якщо станція почала брехати з показами заряду - зробіть калібровку повним циклом розряд-заряд." Де тут про якусь щоденну практику? :facepalm:
кудрявый
Member
Аватар користувача
Звідки: Миколаїв

Повідомлення

Электро Профессор: 12.03.2025 17:51 1. **Балансування осередків відбувається автоматично**
У сучасних літієвих акумуляторних системах (Li-ion, LiFePO4) використовується BMS (Battery Management System), яка контролює рівень заряду в кожному осередку та вирівнює його. Розбалансування справді може статися, але воно найчастіше є наслідком виробничих дефектів або старіння елементів, а не самого режиму експлуатації.
Цитата рівня "повна маячня". Спочатку спробуйте пару різних БМС, подивіться при якій напрузі вмикається балансування, а потім робіть висновки.
Згадав відео де користувач економив ресурс батарей Deye 5.1 - вистав заряд до 90%. Через деякий час батарея пішла в розбаланс і тільки тоді він вичитав що балансування в цій моделі вмикається при заряді десь 95%
artko
Member
Аватар користувача
Звідки: Dnipro

Повідомлення

кудрявый: 12.03.2025 18:05 Цитата рівня "повна маячня". Спочатку спробуйте пару різних БМС, подивіться при якій напрузі вмикається балансування, а потім робіть висновки.
Згадав відео де користувач економив ресурс батарей Deye 5.1 - вистав заряд до 90%. Через деякий час батарея пішла в розбаланс і тільки тоді він вичитав що балансування в цій моделі вмикається при заряді десь 95%
та в більш-меньш нормальних bms напруга початку балансування - теж налаштовується, аби бажання користувача.
Электро Профессор
Junior

Повідомлення

GreenMile: 12.03.2025 17:58
Электро Профессор: 12.03.2025 17:51

Ваше твердження щодо розбалансування акумуляторів у разі неповного циклу розрядки-зарядки має підґрунтя, але не є абсолютно коректним. Дозвольте пояснити.

1. **Балансування осередків відбувається автоматично**
У сучасних літієвих акумуляторних системах (Li-ion, LiFePO4) використовується BMS (Battery Management System), яка контролює рівень заряду в кожному осередку та вирівнює його. Розбалансування справді може статися, але воно найчастіше є наслідком виробничих дефектів або старіння елементів, а не самого режиму експлуатації.

2. **Повні цикли 0-100% шкодять акумуляторам**
Циклування у режимі 0-100% пришвидшує деградацію літієвих акумуляторів через глибокі розряди та високі напруги при повному заряді. Оптимальним є діапазон **20-80%**, адже це суттєво подовжує термін служби акумулятора.

3. **Калібрування – це не профілактика, а корекція**
Повний цикл розрядки-зарядки справді використовується для калібрування BMS, якщо станція починає некоректно показувати рівень заряду. Але це не означає, що щоденне використання в режимі 100-0% є правильним – це лише коригувальний захід, який має виконуватись зрідка.

4. **"Під'їдання" акумуляторів – це стратегія оптимізації**
Ви згадуєте EcoFlow та обмеження до 80%. Це зроблено для продовження терміну служби: акумулятор не працює в стресових режимах 100% або 0%. Автоматичне підзаряджання до 80% і підживлення в межах кількох відсотків – це нормальна поведінка системи, а не проблема розбалансування.

Отже, постійне використання повних циклів не є найкращим рішенням. Сучасні системи мають вбудовані механізми балансування та оптимізації, а калібрування варто робити лише у разі некоректних показників заряду, а не як щоденну практику.
Давайте обійдемось без загальних відповідей для чайників із чатуГПТ, добре? Бо вони тут ні в тин, ні в ворота, тут обговорюється дещо глибші матерії.
"Сучасні системи мають вбудовані механізми балансування та оптимізації" :D

" а калібрування варто робити лише у разі некоректних показників заряду, а не як щоденну практику." - та не може бути, ви читали взагалі те, що цитували? "якщо станція почала брехати з показами заряду - зробіть калібровку повним циклом розряд-заряд." Де тут про якусь щоденну практику? :facepalm:
Ти взагалі читаєш, що сам пишеш? Де в моїх словах про "щоденну практику" калібрування? Я сказав РОБИТИ калібрування ТІЛЬКИ тоді, коли показники починають брехати. Ти ж сам це процитував, а потім ні з того ні з сього почав спростовувати якусь вигадану маячню.

Далі. Про "вбудовані механізми балансування та оптимізації". Це не якась казочка, а реальність сучасних батарейних систем. BMS (Battery Management System) в більшості пристроїв виконує контроль заряду, балансування осередків і запобігання їх деградації. Тому весь цей пафос у стилі "глибші матерії" виглядає, м'яко кажучи, кумедно. Сучасна електроніка не потребує регулярних повних циклів розряду-заряду, і тим більше це не покращує її роботу – а тільки зношує акумулятор швидше.

Так що якщо є якісь реальні контраргументи з адекватною технічною базою – викладай, а якщо ні, то не треба роздмухувати бурю в склянці води.

Отправлено спустя 1 минуту 39 секунд:
кудрявый: 12.03.2025 18:05
Электро Профессор: 12.03.2025 17:51 1. **Балансування осередків відбувається автоматично**
У сучасних літієвих акумуляторних системах (Li-ion, LiFePO4) використовується BMS (Battery Management System), яка контролює рівень заряду в кожному осередку та вирівнює його. Розбалансування справді може статися, але воно найчастіше є наслідком виробничих дефектів або старіння елементів, а не самого режиму експлуатації.
Цитата рівня "повна маячня". Спочатку спробуйте пару різних БМС, подивіться при якій напрузі вмикається балансування, а потім робіть висновки.
Згадав відео де користувач економив ресурс батарей Deye 5.1 - вистав заряд до 90%. Через деякий час батарея пішла в розбаланс і тільки тоді він вичитав що балансування в цій моделі вмикається при заряді десь 95%
О, ну нарешті якийсь конкретний аргумент! Але все одно, ти просто підтвердив те, що я сказав. Давай по порядку.

Ти береш **одну конкретну модель** (Deye 5.1) і робиш з цього висновок про всі БМС? Це так не працює. В різних системах різні алгоритми балансування, і справді, **деякі БМС активують балансування лише при високих рівнях заряду** – скажімо, 90-95%. Але це лише особливість окремих пристроїв, а не правило для всіх акумуляторних систем.

Друге. Твій приклад якраз показує, що **система НЕ потребує глибоких циклів, поки працює в межах свого нормального діапазону**. Користувач сам змінив параметри (штучно обмежив заряд), і через якийсь час пішов розбаланс. Чому? Бо конкретно в цій моделі балансування було прив'язане до високого заряду.

Але ось що важливо: **це не аргумент на користь глибоких циклів "для всіх"**. Це аргумент на користь **розуміння, як працює твоя конкретна система** і налаштування її відповідно до цього.

Тому твій випадок – це не спростування моєї тези, а ще один доказ того, що **універсальних рішень немає, і калібрування потрібне тільки при проблемах, а не "про всяк випадок"**. Якщо у когось є батарея з балансуванням на 95%, то так – періодично треба давати їй зарядитися вище. Але це не означає, що **будь-які літій-іонні акуми треба постійно ганяти в нуль і назад**.

Тож наступного разу перед тим, як кидати "повна маячня", переконайся, що не наводиш аргумент, який, власне, підтримує мою позицію. 😉
LiquidStorm
Member
Аватар користувача
Звідки: Banderstadt [UA]

Повідомлення

Для цікавості прогнали розряд-заряд станції, що тестується (AC180P), зі 100% до 3% і назад, швидкість зарядки перемкнули у "тиху":
* розряджали 230..250 Вт навантаженням 6 годин 13 хв
* заряджалася 250..300 Вт на батарею + байпасом навантаження, по часу десь так само 6 годин
Все штатно, жодних нюансів.
З цікавого - станція перестала періодично запускати вентилятори на повну, в "тихому" режимі ті підзарядки 99->100% не чути.
GreenMile
Member
Аватар користувача
Звідки: Київ

Повідомлення

Электро Профессор: 13.03.2025 10:14
GreenMile: 12.03.2025 17:58 Давайте обійдемось без загальних відповідей для чайників із чатуГПТ, добре? Бо вони тут ні в тин, ні в ворота, тут обговорюється дещо глибші матерії.
"Сучасні системи мають вбудовані механізми балансування та оптимізації" :D

" а калібрування варто робити лише у разі некоректних показників заряду, а не як щоденну практику." - та не може бути, ви читали взагалі те, що цитували? "якщо станція почала брехати з показами заряду - зробіть калібровку повним циклом розряд-заряд." Де тут про якусь щоденну практику? :facepalm:
Ти взагалі читаєш, що сам пишеш? Де в моїх словах про "щоденну практику" калібрування?

На відміну від вас я - читаю. Де в ваших словах про щоденну практику? та будь ласка:
Электро Профессор: 12.03.2025 17:51Отже, постійне використання повних циклів не є найкращим рішенням. Сучасні системи мають вбудовані механізми балансування та оптимізації, а калібрування варто робити лише у разі некоректних показників заряду, а не як щоденну практику.
В моєму пості написано, що калібровку треба робити, якщо станція почала брехати з зарядом, ви мені відповідаєте, що калібровку треба робити у разі некоректних показів :dontknow: До чого був ваш пост адресований мені, можна дізнатись? :popcorn: Якщо хотіли щось просто написати - то і пишіть окремо, але ви нащось процитували мене, а тепер викручуєтесь :insane:
Электро Профессор: 13.03.2025 10:14Я сказав РОБИТИ калібрування ТІЛЬКИ тоді, коли показники починають брехати. Ти ж сам це процитував, а потім ні з того ні з сього почав спростовувати якусь вигадану маячню.
Так на біса ви мені це пишете, якщо я написав рівно те саме? В чому була суть вашого посту у відповідь на мій?
Электро Профессор: 13.03.2025 10:14Далі. Про "вбудовані механізми балансування та оптимізації". Це не якась казочка, а реальність сучасних батарейних систем. BMS (Battery Management System) в більшості пристроїв виконує контроль заряду, балансування осередків і запобігання їх деградації. Тому весь цей пафос у стилі "глибші матерії" виглядає, м'яко кажучи, кумедно. Сучасна електроніка не потребує регулярних повних циклів розряду-заряду, і тим більше це не покращує її роботу – а тільки зношує акумулятор швидше.

Так що якщо є якісь реальні контраргументи з адекватною технічною базою – викладай, а якщо ні, то не треба роздмухувати бурю в склянці води.
Дубль два: нащо ви включились в розмову зі своїми поверхневими цитати про "механізми захисту" і так далі? Тут всі і без вас прекрасно знають, що таке БМС, зібрали не один акумулятор, але прийшов знавець і всіх просвітив, що таке БМС на рівні "для чайників", дякуємо, дуже дякуємо :apes:
кудрявый
Member
Аватар користувача
Звідки: Миколаїв

Повідомлення

1. **Балансування осередків відбувається автоматично**
У сучасних літієвих акумуляторних системах (Li-ion, LiFePO4) використовується BMS (Battery Management System)
Цього знання мені достатньо) Буду шукати "сучасну" систему, а то у мене не сучасні, а звичайні LiFePo4....
LiquidStorm
Member
Аватар користувача
Звідки: Banderstadt [UA]

Повідомлення

кудрявый: 13.03.2025 17:57
Балансування осередків
достатньо
Далі другого слова можна було навіть не читати, таку бздуру спеціаліст написати просто не міг :rotate:
West20105
Member
Звідки: Одеса

Повідомлення

Доречі дякую за поради,та підсказки) Придбав собі AC180P вирішив не економити з молодшою моделю. Пару днів працює як упс,поки проблем немає. Стоїть собі в тихому режимі не гучніше пк.вчора чисто для перевірки посадив її 180-200вт до 14-ти відсотків зі 100%. зарядив турбо зарядкою,шумно звичайно,але швиденько. і наче по шуму зі "стандартним режимом" і "турбо" немає різниці,вона інколи на пару секунд підвищувала обороти ще більше,а потім спадали. З цікавого якщо ви чуйто спите,або тільки но заснули то вона вас може розбудити коли буде той 1 відсоток заряджати,вчора так розбудила мене :D Єдинне ще хотілось би більше функцій в додатку,по типу обмеження рівня заряду,час заряду акб,а то ти бачиш скільки % в додатку споживання,а час тільки на екрані станції. Але може колись допрацюють додаток) зранку хотів перевірити захист від перенавантажень,увімкнув фен,та плойку 2100вт споживання,так і не вимкнулась,хоча там до 1хв вмикав,можливо більше треба було) :super:
GreenMile
Member
Аватар користувача
Звідки: Київ

Повідомлення

West20105: 14.03.2025 09:29зранку хотів перевірити захист від перенавантажень,увімкнув фен,та плойку 2100вт споживання,так і не вимкнулась,хоча там до 1хв вмикав,можливо більше треба було) :super:
Не треба цього робити, це все-таки аварійний механізм захисту, а не робочий, ВЧ-інвертори дуже не люблять перевантажень, при несприятливому збігу обставин можуть погоріти вихідні ключі. У мене не один такий інвертор із захистом був в ремонті, коли втикали в них всякі фени, пилосмоки, перфоратори і так далі, один був у людини, що знала, що не можна так робити, але ж дуже не хотілось купляти більш потужний інвертор і юзала болгарку, отак на 10 раз захист спрацював, а на 11-й крякнув інвертор.
West20105
Member
Звідки: Одеса

Повідомлення

GreenMile: 14.03.2025 13:46
West20105: 14.03.2025 09:29зранку хотів перевірити захист від перенавантажень,увімкнув фен,та плойку 2100вт споживання,так і не вимкнулась,хоча там до 1хв вмикав,можливо більше треба було) :super:
Не треба цього робити, це все-таки аварійний механізм захисту, а не робочий, ВЧ-інвертори дуже не люблять перевантажень, при несприятливому збігу обставин можуть погоріти вихідні ключі. У мене не один такий інвертор із захистом був в ремонті, коли втикали в них всякі фени, пилосмоки, перфоратори і так далі, один був у людини, що знала, що не можна так робити, але ж дуже не хотілось купляти більш потужний інвертор і юзала болгарку, отак на 10 раз захист спрацював, а на 11-й крякнув інвертор.
Ну я не щоб познущатись,а більше щоб перевірити станцію. А то може якийсь брак попадеться,або ще щось)
LiquidStorm
Member
Аватар користувача
Звідки: Banderstadt [UA]

Повідомлення

West20105: 14.03.2025 09:29 перевірити захист від перенавантажень,увімкнув фен,та плойку 2100вт споживання,так і не вимкнулась
Якщо увімкнуто режим Power Lifting, станція занижує напругу на виході при перевантаженні, даючи змогу "ше чучуть" нагрузити.
Якщо є 220 на вході, то в байпас AC180P тримає 2100 Вт легко, якщо нема 220 на вході, станція тримає десь 1850 Вт протягом 1-2хв, далі вимикає АС вихід.
fludimir
Member
Звідки: Харьков

Повідомлення

West20105: 14.03.2025 09:29вона інколи на пару секунд підвищувала обороти ще більше,а потім спадали. З цікавого якщо ви чуйто спите,або тільки но заснули то вона вас може розбудити коли буде той 1 відсоток заряджати,вчора так розбудила мене
надо было брать Ugreen :gigi: непонятно чем думают производители станций закладывающие такую логику работы что станция работает тихо тихо тихо а потом бац и заревела на 5-10сек, чтобы потом дальше тихо работать
LiquidStorm
Member
Аватар користувача
Звідки: Banderstadt [UA]

Повідомлення

Прилетіло оновлення ARM на АС180р, тепер в додатку можна налаштувати автоматичне увімкнення режиму АС, то ж станція тепер по функціоналу - повноцінний ДБЖ. Пароль для "Pro mode" - 88888888

На піддослідній станції повернули режим зарядки на стандарт замість тихого, бо відсутність періодичного старту вентиляторів в тихому режиму викликала у співробітників фобію, що станція вимкнена, плюс дехто по інтервалам "вентилятора" звик ходити на перекур, а без них - забуває відволікатися від праці :D
2chemp
Member

Повідомлення

LiquidStorm: 19.03.2025 16:25 Прилетіло оновлення ARM на АС180р, тепер в додатку можна налаштувати автоматичне увімкнення режиму АС, то ж станція тепер по функціоналу - повноцінний ДБЖ. Пароль для "Pro mode" - 88888888

На піддослідній станції повернули режим зарядки на стандарт замість тихого, бо відсутність періодичного старту вентиляторів в тихому режиму викликала у співробітників фобію, що станція вимкнена, плюс дехто по інтервалам "вентилятора" звик ходити на перекур, а без них - забуває відволікатися від праці :D
В целом теперь без нареканий? Пока цены низкие, хочу как раз такую купить именно как ДБЖ использовать
LiquidStorm
Member
Аватар користувача
Звідки: Banderstadt [UA]

Повідомлення

2chemp: 19.03.2025 16:31без нареканий?
Так, норм, але поруч ще F2400 є, то вона чучуть більше подобається в плані:
1) ємність - більша
2) максимально проста, нема додатку, налаштування - крутилкою
3) нема "дирявого" блюпуп, сусіди чи будь-хто інший без фізичного доступу не можуть "бавитися" станцією (вкл/викл тощо)
Але в Фосібота є і мінус - режим "еко" не відмикається, якщо навантаження на виході - мале або відсутнє, через 8 годин станція вимкне вихід АС, тоді як Блюєті із вимкненим есо буде тримати виходи аж до 0%
Відповісти