Подивився на скрін системних вимог, і засумував... Особливо, коли покрутив у руках колекційну коробку того самого першого Сталкера.
Скріншот складено настільки на від'ї...ться, що найкраще показує і доводить, що справи з грою ще гірші, ніж ми можемо уявити. Оптимізацією, втім як і всім іншим ніхто не займався. Це факт. Тільки «рекламою» на YouTube з файною картинкою, та пафосними словами, та ще й англійською. Привіт цільова аудиторія гри!
Схоже, сімейний підряд Григоровичів так і не зрозумів, що «Сталкер» - це гра про «сталкерство», а не про графіку і Unreal Engine п'ятий або десятий. Чому на налаштуваннях «High» мені потрібно 32 Гб пам'яті, а на «Medium» тільки 16 гб? На «High» більше сюжету завезли, ніж тим, хто грає на «Low» або «Medium»?
І якщо під «High» мені потрібна 3070 Ti, яка настільки технологічніша за 2070 Super і швидша за 4060, що я уявляю, якою убогою графіка має бути на 580 або 1060. Так справа в лорі, геймплеї або в об'ємі пам'яті під текстури, які по-суті не особливо важливі для гри про сюжет, а не про графіку.
Загалом, легко зрозуміти, що в ці 160 Гб SSD засунули, взагалі забивши на оптимізацію як таку. Історія з Cyberpunk 2077 та її проблемами з оптимізацією нічому не навчила. Ну воно й зрозуміло, це ж не про нас великих GSC, а то про якихось там поляків з CDPR.
Тільки от не варто забувати, що з трьох Сталкерів GSC нашкрябала за 15 років тільки 15 млн копій продажів, на які левова частка продажів припадала зовсім не на зарубіжну аудиторію. Для «цільового зарубіжного ринку» Сталкер не зрозумілий. Приміром, той самий Cyberpunk 2077 попередньо замовили 8 млн осіб, але на це витратили 120 млн доларів реклами, яких у GSC ніколи не було і не буде.
І чому, якщо ми позиціонуємо гру як культурний український проєкт, то вона коштує для українця 1399 гривень? Я не кажу, що за безкоштовно, але хоча б безкоштовну демку передрелізну для українців можна було випустити, щоб можна було зрозуміти, що ці 1399 гривень краще на дрони задонуватити або все таки купити гру і місяць сидіти на сухому пайку.
За підсумком, це остання гра, яку коли-небудь робили GSC.
Пом'янемо.