Інвертори, БМС, АКБ. Налаштування, тонкощі і т.д. (ділимось досвідом)

Разговоры обо всем
Ответить
Автор
Сообщение
Hotspur
Member
Аватара пользователя

Сообщение

shatun: 14.01.2025 16:48І не тому що тупа чи безрука - тупо грошей не вистачає, щоб зробити нормальний резерв, яґкий можна тримати увімкненим постійно.
його немає сенсу тримати постійно якщо в тебе не хірургія в хаті чи ще шось. відключення відносно пронозовані. а по безпеці сам знаєш - менше частей в системі - менше вірогідність аварії
_VlaD_
Member

Сообщение

strang: 14.01.2025 17:28ну ще як просто стоїть то просто жере батарею.
Сучасні інвертори витрачають на холостому ходу небагато. А батарею відключати від зарядного не обов'язково.
Hotspur
Member
Аватара пользователя

Сообщение

_VlaD_: 14.01.2025 17:36Сучасні інвертори витрачають на холостому ходу небагато.
це заміряти треба, думаю там не настільки небагато
_VlaD_
Member

Сообщение

Hotspur: 14.01.2025 17:39 це заміряти треба, думаю там не настільки небагато
Datouboss 2000W хаває 300 мА від батареї 28В. Це 8.4 Вт. Як світлодіодна лампочка середньої потужності. Вимірював струм мультиметром з батареї. От щойно.
Це у кілька разів менше ніж APC Smart-UPS 1500VA, доречі.
strang
Member
Аватара пользователя

Сообщение

_VlaD_: 14.01.2025 18:03Datouboss 2000W хаває 300 мА від батареї 28В. Це 8.4 Вт.
це мало
інвертори різні бувають..
ось датубос від бере 15Вт -

і то ще мало я думаю, гібридники в 2-3 рази більше.
_VlaD_
Member

Сообщение

strang: 14.01.2025 18:14ось датубос від бере 15Вт -
Це якийсь унікальний інвертор, який працює від 12В та 24В. Можливо і жере через це більше.
strang
Member
Аватара пользователя

Сообщение

_VlaD_: 14.01.2025 18:23Це якийсь унікальний інвертор,
ну от рандомні 3 інвертора
два з них жруть +- 20Вт в простої
_VlaD_
Member

Сообщение

strang: 14.01.2025 18:53 ну от рандомні 3 інвертора
два з них жруть +- 20Вт в простої
Та і це не так багато. Десь 60 грн на місяць вийде якщо увімкненим цілодобово тримати на холостому ходу. Дві буханки хдіба.
Hotspur
Member
Аватара пользователя

Сообщение

_VlaD_: 14.01.2025 19:17Та і це не так багато. Десь 60 грн на місяць вийде якщо увімкненим цілодобово тримати на холостому ходу. Дві буханки хдіба.
питання доцільності. її немає. скажу більше я КАТЕГОРИЧНО проти тримання великих акумів 24/7 без купи додаткового захисту типу реле напруги УЗО і реле струму. бо це все погано закінчується
strang
Member
Аватара пользователя

Сообщение

_VlaD_: 14.01.2025 19:17Десь 60 грн на місяць вийде якщо увімкненим цілодобово тримати на холостому ходу. Дві буханки хдіба.
це не 2 буханки,
це що"дві з половиною доби" висаджувати в 0 умовний 12В 100Ah аккум :laugh:
_VlaD_
Member

Сообщение

Hotspur: 14.01.2025 19:39питання доцільності. її немає.
Ну, як сказати... От у мене УПС комп'ютерний увімкнений цілодобово. Якщо він накриється, то я планую замість нього поставити інвертор з АВР. Суть та сама.

Отправлено спустя 3 минуты 30 секунд:
strang: 14.01.2025 20:10це що"дві з половиною доби" висаджувати в 0 умовний 12В 100Ah аккум :laugh:
Це за умови, якщо аккум від'єднаний від зарядного. Можна не висаджувати.
strang
Member
Аватара пользователя

Сообщение

_VlaD_: 14.01.2025 20:15Це за умови, якщо аккум від'єднаний від зарядного. Можна не висаджувати.
ну так, правда кажуть наче тримати аккум постійно на зарядці не дуже корисно, але ок най буде.
der_meister
Member
Аватара пользователя
Откуда: Кропивницький

Сообщение

shatun: 14.01.2025 16:48Пропала електрика - людина човгає до АВР, вмикає резерв руцами і йде собі по інших справах.
Нет, никуда я не бегаю. АВР переключает сам при пропадании или появлении эл в сети.

По моим прикидам, инвертор в холостом ходу потребляет примерно 45-50 ватт\ч
Последний раз редактировалось der_meister 14.01.2025 20:36, всего редактировалось 1 раз.
_VlaD_
Member

Сообщение

strang: 14.01.2025 20:18ну так, правда кажуть наче тримати аккум постійно на зарядці не дуже корисно, але ок най буде.
Якщо акум заряджений, то плата захисту від'єднує його від заряду і напруга йде напряму з зарядного на інвертор.
В упсах он теж аккуми цілодобово на підзаряді.
shatun
Member
Аватара пользователя
Откуда: Запорожская глухомань

Сообщение

der_meister: 14.01.2025 20:34
shatun: 14.01.2025 16:48Пропала електрика - людина човгає до АВР, вмикає резерв руцами і йде собі по інших справах.
Нет, никуда я не бегаю. АВР переключает сам при пропадании или появлении эл в сети.
По моим прикидам, инвертор в холостом ходу потребляет примерно 45-50 ватт\ч
Про тебе і не йшлося. Я одразу написав, що описана схема твого будинку - це скоріше автономне ніж резервне живлення.
Мова була про людей у яких грошей на цілу робочу мережу з сонячними панелями чи ветряком немає, а є виключно якась сбірка АКБ 200Ah (+/-) + інвертор.
І по твоїх же прикидах ця сбірка, у стані очікування, сжере сама себе +/- за добу. Тому роблять, як я написав - у разі потреби вмикають руцами.
fludimir
Member
Откуда: Харьков

Сообщение

Гибридный инвертор EAsun 12v внезапно перестал переключаться на флоат, уже часов 15 показывает 14.4В (мое напряжение балка) и мигает диодом (те в режиме балка), в чем может быть причина? Пробовал отключить сеть и подключить заново - та же картина.
Никаких настроек не менялось и ранее после окончания балка спокойно переходил на флоат (13.5в), единственное что изменилось в последнее время - все добро переехало на неотапливаемый балкон, 5+ градусов.
Батареи 2 шт 100ач dc-house параллельно.

strang: 14.01.2025 18:53два з них жруть +- 20Вт в простої
Мой еасан в простое ест то 20вт то 60вт , закономерность непонятна, но фактически за сутки выходит около 1квт.
Поскольку отключений сейчас нет ( да и вообще прекратились после того как собрал резервное питание :gigi: ) то держать постоянно включенным смысла нет вообще.
der_meister
Member
Аватара пользователя
Откуда: Кропивницький

Сообщение

fludimir: 15.01.2025 00:49да и вообще прекратились после того как собрал резервное питание
такая же фигня, тока собрал и отключения прекратились :D но, лучше пусть будет, чем без резерва))
кста, тоже отключенный стоит.
Crossbow
Member
Аватара пользователя
Откуда: Вінниця

Сообщение

Crossbow: 17.11.2024 13:54 Пропоную в даній темі ділитись інформацію про інвертори, БМС, АКБ та налаштування, тонкощі і т.д. з метою систематизації та накопичення загального досвіду.


Ось моя "історія":
Crossbow: 19.10.2024 22:02 і так... я "запустився"

Елементи з NKON. всі з ідеал геометрією. Спротивом 0.19 \ 0.20мОм. Всі 8 шт. приїхали з 3.29в

скан QR коду
спойлер
Изображение
трошки внутрянки АКБ
спойлер
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
в зборі
(на фото також присутній Victron Energy Battery switch ON/OFF 275A (поки що висить на проводі, але буде закріплено магнітами до АКБ)
спойлер
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Залишилось ще розібратись з "логікою" роботи вертушок інвертора і "вгадати" напругу "флоатінга".

p.s. сорі за взуття в кадрі :gigi:
в продовження свого посту, хотів би поділитись інформацією і вислухати можливу критику, або інформацію що саме таке налаштування призвело до поломки - мені це дуже цікаво.

Після запуску системи і тестів які зайняли пару днів\тиждень. Було вирішено зробити модифікацію інвертора (охолодження).
Про охолодження:
спойлер
мій інветор по заводу, має таку логіку роботи вертушок:
Якщо мережа "вкл", то і вентилятори "вкл".
Якщо мережа "офф" і робота від АКБ, то до 250-300Вт навантаження, вентилятори будуть "викл", а якщо включаться, то будуть працювати довго і нудно, але можуть і зупинитись.
Так як по заводському варіанту
фото
Изображение
у мого Daxtromn 4.2kW , вертушки знизу і дують "вниз" (тоб-то протягують через корпус повітря), що є дуже шумно і трошки порушує закони фізики :gigi: , а також верхня частина корпусу стає суттєво теплою, то було прийнято рішення розвернути рідні вертушки на вдув в корпус і нагнітати повітря в корпус, а бічні пилові фільтри через які раніше повітря затягувало в корпус - просто зняти, щоб повітря вільно виходило з корпусу.

Після того як це було зроблено тут же з'явився дуже неприємний "свист" від решіток які стоять вплотну до лопастей вентиляторів, а тому було прийнято рішення їх просто ліквідувати (викусити). Що я і зробив.
фото2
Изображение
Изображение
Після цього шум зтав меншим в такому режимі охолодження, але все ще далекий від задовільного !

Етап 2.
Додаю ще два вентилятора (на видув) на верхні бокові решітки.
Поставив ARCTIC P8 BLACK (ACFAN00147A) : повітряний поток: 23.4 CFM, тиск 1.9 мм H2O.
Ось так:
ніяких отворів в корпусі НЕ робив, тому що є конструктивний зазор в корпусі, куди просто ідеально вкладаються проводки термопар та вентиляторів.
https://youtube.com/shorts/lEv09qX1jMQ?feature=share
Кожним вентилятором управляє платка з своєю термопарою, які в свою чергу закріплені до радіаторів в місцях де і заводські термопари інвертора.
платка така
Изображение
Изображение
Мінімальні оберти додаткових вентиляторів 20% до рівня в 35 градусів, максимум обертів буде при 45 градусах на радіторі.
Живляться вентилятори і керуючі платки від БЖ на 12V 1.5А (від старого роутера Netgear). А БЖ від роутера у свою чергу повісив на вихід 220(230В) інвертора. І все то комутується через маленький клемнік.
спойлер
Изображение
Результат цього дійства:
інвертор став тихішим, і значно холоднішим (корпус вже весь холодний!), але ліва нижня заводська вертушка все ще не дає спокою своїм шумом.

Етап 3.
Заміна рідних вертушок:
на Noctua NF-A8 FLX
спойлер
Изображение
Изображение
Результат модифікації - комфорт, тиша і прохолода. :super: :rotate:
Відео роботи при зарядці 80А струмом в заводському виконанні: https://youtube.com/shorts/Kl4rPMb1XIc?feature=share
Відео роботи при розвернутих вертушках і двох додаткових (байпас), чи йшов "заряд" в цей момент не пам'ятаю: https://youtube.com/shorts/WkHHpdbY_GY?feature=share
Після всіх етапів модифікації, маємо ось такий результат, при ЗАРЯДІ АКБ струмом 80А, як вам ?! https://youtube.com/shorts/BlxwYUpw8n4?feature=share
Кнопками клацав спеціально, щоб "було зрозуміло гучність роботи інвертора".

Про режим налаштування інвертора і БМС:
спойлер
Хотів би поділитись інформацією і вислухати можливу критику, про відсічку саме по БМС.

Варіант яким користувався пару тижнів:
спойлер
Інвертор: (його вольметр бреше на 0.14V , тому накидую +0.1V до всіх налаштувань.
виставив напругу Bulk - 27.7V, що по факту зарядить ячейки до рівня 3.45V
напругу Floating - 27.1V . (що по факту буде 27.0V ), тобто 3.375V на ячейку.
Cut-off - 23.8V (по факту буде 24.0V), бо враховуємо просадку під навантаженням і "брехливість вольтметра інвертора".

Пробував флоатінг 27.2V та 27.3V -- але прийшов до висновку що 27.1V (по факту 27.0V ), саме те що потрібно. Так як в стані спокою АКБ опустить напругу до 3.38V , хоча у мене пару днів трималось і 3.41V на повністю відключеному АКБ (так як нові ячейки)

BMS: у мене JK BMS 200A з 2A балансиром.
Налаштування відсічки по заряду 3.55V на ячейку, а на розряд 2.9V - чисто як "аварійні відсічки". Тоб-то зарядом\розрядом рулить інвертор, а не БМС.

В такому режимі налаштувань БМС ніколи не відсікає АКБ від інвертора, а інвертор після заряду АКБ переходить на "флоат" і "підсажує" його до рівня 3.38V на баку, тоб-то до 27.04V (по інвертору 27.1V).

Якщо при цьому зробити замір струмовимірювальними кліщами, то можна побачити картину коли струм в основному -0.3-0.4А (інвертор смокче з АКБ), але через декілька секунд, струм змінює направлення і заливається вже в АКБ.
Типу ось так:
https://youtu.be/dDPXWOz0tdI
Що для LiFePo4, є не дуже "ок" і флоатінг режим йому не потрібен взагалі. Тому після деяких роздумів і попередніх тестів, було зроблено налаштування у варіанті №2....

Варіант налаштування №2.
Я наважився на такий варіант, тому що мій інвертор заявляється як: "можливість роботи без АКБ".
спойлер
Інвертор:
виставив напруги так:
Bulk - 27.7V, Що по факту зарядить ячейки до рівня 3.45 V
Floating - 27.7V , тоб-то флоат = Bulk.
Cut-off - 23.8V (по факту буде 24.0V), бо враховуємо просадку під навантаженням і "брехливість вольтметра інвертора".

BMS:
Налаштування наступні:
спойлер
Изображение
Изображение
Изображение
І ось що маю в результаті:
Інвертор заряжає АКБ до 3.45V на ячейку, але вже БМС відсікає зарядку при досягнені 3.45V, а не інвертор. Відсічка відбувається на низькому струмі заряду, приблизно 7-10А.
Так як "флоатінг" = "балк", то БЖ (заряднік) інвертора має завжди вищий потенціал, ніж АКБ і відповідно нічого з АКБ вже інвертор не смокче, а зарядка АКБ не відбувається бо БМС закрила ключі на заряд.
При досягненні напруги в 3.33V на банках - БМС дозволить заряд АКБ і відповідно інвертор підзарядить АКБ який підсів з часом (в силу тих чи інших причин. Наприклад: були якісь короткочасні перебої з мережею).

Режим роботи виходить такий:
зарядився АКБ і БМС відсікла зарядку при 3.45V, статуси в додатку БМС стали:
чардж ОФФ, дізчардж ОН, баланс -офф (бо балансування не відбувається).
спойлер
Изображение
Отже я "викнув" флоатінг який насилує наш АКБ, а інвертор перестав смоктати з АКБ на свої потреби.

Тест:
Інвертор працює від мережі, "навантаження" байпас 3.4кВт, смикаємо мережу (відключаємо), інвертор штатно переходить на АКБ, а БМС відповідно відкриває ключі і статус "чардж офф, змінюється на "чардж ОН".
скрін не зробив під час того тесту, але суть в тому що БМС відкрила ключі і статус змінився на "чардж ОН"
Изображение
Якщо повернути мережу, а ячейки не впали нижче 3.33V, то зарядка не буде дозволена БМСкою і статус буде "чардж ОФФ" (ключі на заряд закриються).
УВАГА!
в мому випадку (логіка інвертора така), що в разі малого навантаження при роботі від АКБ, вентилятори стоять... а якщо повернути мережу, то так і залишаться в "викл" стані після повернення на мережу, так як включаються вони якщо починається зарядка АКБ. В мому випадку при налаштуванні з відсічкою по БМС, зарядний струм 0А, тому вертушки не включаться, а будуть працювали лише два додаткові верхні (які Always-ON). Це така собі - "баго-фіча". Температури в байпасі лише з додатковими вертушками - 32 і 29 град на радіаторах (по моніторингу інвертора) і корпус холодний.

Інші тести які проводив перед такими налаштуваннями:
1. В налаштуваннях БМС, "вимикав" галочками чардж\дізчардж. Як разом так і почерзі, тобто погрався з відключенням\підключенням АКБ до\від інвертора під час його роботи в режимі байпасу!
Якщо вимкнути дізчардж, інвертор показує що відсутня АКБ. При активації галочки "дізчардж" - інвертор бачить АКБ і працює далі.

2. вимикав галочку "чардж", при струмах заряду 10А та навіть 20А. "імітував" відсічку заряду по БМС. Ніяких помилок інвертор не викидає, єдине що було помічено, це на вольтметрі інвертора напруга з "флоат\балк = 27.7V" підскакувала до 28.2V на 1 секунду.

3. пробував "вимкнути флоатінг" режимом "чардж солар онлі", тоб-то заряд тільки від панелей (яких у мене немає). В такому режимі струм "смоктання" з АКБ, збільшується до 1.2-1.4А !!! А флоатінг логічно, що відключається бо панелей то немає :-).

4. перевіряв налаштування описані вище у варіанті №2 і під навантаженням.

5. Заміряв напругу на клемах інвертора при роботі від мережі без АКБ: повільно доходить до 2.9V. Після цього заміру "на гарячу" підключив АКБ (рубільніком).
Написав це нашвидкоруч, тому в тексті 100% є обдруківки. :gigi:
у мене 24\7 включено як "UPS" на всю квартиру з тих пір як створив тему і саме з "відсічкою" заряду по БМС.
Тоб-то при досягненні 3.45в на баньку - БМС закриває ключі по заряду.
strang
Member
Аватара пользователя

Сообщение

Crossbow: 15.01.2025 09:53у мене 24\7 включено як "UPS" на всю квартиру з тих пір як створив тему і саме з "відсічкою" заряду по БМС.
Тоб-то при досягненні 3.45в на баньку - БМС закриває ключі по заряду.
... і ми там же з початку теми дискутували що не всім гібридним інверторам таке покатить і взагалі відсікати бмс-ом, а не інвертором може бути трохи ризиковано.
Hotspur
Member
Аватара пользователя

Сообщение

strang: 15.01.2025 11:29взагалі відсікати бмс-ом, а не інвертором може бути трохи ризиковано.
так, це все ризикована справа
Ответить