Ось моя "історія":
в продовження свого посту, хотів би поділитись інформацією і вислухати можливу критику, або інформацію що саме таке налаштування призвело до поломки - мені це дуже цікаво.Crossbow: ↑ 19.10.2024 22:02 і так... я "запустився"
Елементи з NKON. всі з ідеал геометрією. Спротивом 0.19 \ 0.20мОм. Всі 8 шт. приїхали з 3.29в
скан QR коду трошки внутрянки АКБ в зборі
(на фото також присутній Victron Energy Battery switch ON/OFF 275A (поки що висить на проводі, але буде закріплено магнітами до АКБ) Залишилось ще розібратись з "логікою" роботи вертушок інвертора і "вгадати" напругу "флоатінга".
p.s. сорі за взуття в кадрі
Після запуску системи і тестів які зайняли пару днів\тиждень. Було вирішено зробити модифікацію інвертора (охолодження).
Про охолодження:
- спойлер
-
мій інветор по заводу, має таку логіку роботи вертушок:
Якщо мережа "вкл", то і вентилятори "вкл".
Якщо мережа "офф" і робота від АКБ, то до 250-300Вт навантаження, вентилятори будуть "викл", а якщо включаться, то будуть працювати довго і нудно, але можуть і зупинитись.
Так як по заводському варіанту у мого Daxtromn 4.2kW , вертушки знизу і дують "вниз" (тоб-то протягують через корпус повітря), що є дуже шумно і трошки порушує закони фізики , а також верхня частина корпусу стає суттєво теплою, то було прийнято рішення розвернути рідні вертушки на вдув в корпус і нагнітати повітря в корпус, а бічні пилові фільтри через які раніше повітря затягувало в корпус - просто зняти, щоб повітря вільно виходило з корпусу.
Після того як це було зроблено тут же з'явився дуже неприємний "свист" від решіток які стоять вплотну до лопастей вентиляторів, а тому було прийнято рішення їх просто ліквідувати (викусити). Що я і зробив.- фото2
-
Етап 2.
Додаю ще два вентилятора (на видув) на верхні бокові решітки.
Поставив ARCTIC P8 BLACK (ACFAN00147A) : повітряний поток: 23.4 CFM, тиск 1.9 мм H2O.
Ось так:
ніяких отворів в корпусі НЕ робив, тому що є конструктивний зазор в корпусі, куди просто ідеально вкладаються проводки термопар та вентиляторів.
https://youtube.com/shorts/lEv09qX1jMQ?feature=share
Кожним вентилятором управляє платка з своєю термопарою, які в свою чергу закріплені до радіаторів в місцях де і заводські термопари інвертора.- платка така
-
Живляться вентилятори і керуючі платки від БЖ на 12V 1.5А (від старого роутера Netgear). А БЖ від роутера у свою чергу повісив на вихід 220(230В) інвертора. І все то комутується через маленький клемнік.- спойлер
інвертор став тихішим, і значно холоднішим (корпус вже весь холодний!), але ліва нижня заводська вертушка все ще не дає спокою своїм шумом.
Етап 3.
Заміна рідних вертушок:
на Noctua NF-A8 FLX- спойлер
Відео роботи при зарядці 80А струмом в заводському виконанні: https://youtube.com/shorts/Kl4rPMb1XIc?feature=share
Відео роботи при розвернутих вертушках і двох додаткових (байпас), чи йшов "заряд" в цей момент не пам'ятаю: https://youtube.com/shorts/WkHHpdbY_GY?feature=share
Після всіх етапів модифікації, маємо ось такий результат, при ЗАРЯДІ АКБ струмом 80А, як вам ?! https://youtube.com/shorts/BlxwYUpw8n4?feature=share
Кнопками клацав спеціально, щоб "було зрозуміло гучність роботи інвертора".
Про режим налаштування інвертора і БМС:
- спойлер
-
Хотів би поділитись інформацією і вислухати можливу критику, про відсічку саме по БМС.
Варіант яким користувався пару тижнів:- спойлер
- Інвертор: (його вольметр бреше на 0.14V , тому накидую +0.1V до всіх налаштувань.
виставив напругу Bulk - 27.7V, що по факту зарядить ячейки до рівня 3.45V
напругу Floating - 27.1V . (що по факту буде 27.0V ), тобто 3.375V на ячейку.
Cut-off - 23.8V (по факту буде 24.0V), бо враховуємо просадку під навантаженням і "брехливість вольтметра інвертора".
Пробував флоатінг 27.2V та 27.3V -- але прийшов до висновку що 27.1V (по факту 27.0V ), саме те що потрібно. Так як в стані спокою АКБ опустить напругу до 3.38V , хоча у мене пару днів трималось і 3.41V на повністю відключеному АКБ (так як нові ячейки)
BMS: у мене JK BMS 200A з 2A балансиром.
Налаштування відсічки по заряду 3.55V на ячейку, а на розряд 2.9V - чисто як "аварійні відсічки". Тоб-то зарядом\розрядом рулить інвертор, а не БМС.
В такому режимі налаштувань БМС ніколи не відсікає АКБ від інвертора, а інвертор після заряду АКБ переходить на "флоат" і "підсажує" його до рівня 3.38V на баку, тоб-то до 27.04V (по інвертору 27.1V).
Якщо при цьому зробити замір струмовимірювальними кліщами, то можна побачити картину коли струм в основному -0.3-0.4А (інвертор смокче з АКБ), але через декілька секунд, струм змінює направлення і заливається вже в АКБ.
Типу ось так:
https://youtu.be/dDPXWOz0tdI
Що для LiFePo4, є не дуже "ок" і флоатінг режим йому не потрібен взагалі. Тому після деяких роздумів і попередніх тестів, було зроблено налаштування у варіанті №2....
Варіант налаштування №2.
Я наважився на такий варіант, тому що мій інвертор заявляється як: "можливість роботи без АКБ".
- спойлер
- Інвертор:
виставив напруги так:
Bulk - 27.7V, Що по факту зарядить ячейки до рівня 3.45 V
Floating - 27.7V , тоб-то флоат = Bulk.
Cut-off - 23.8V (по факту буде 24.0V), бо враховуємо просадку під навантаженням і "брехливість вольтметра інвертора".
BMS:
Налаштування наступні:- спойлер
-
Інвертор заряжає АКБ до 3.45V на ячейку, але вже БМС відсікає зарядку при досягнені 3.45V, а не інвертор. Відсічка відбувається на низькому струмі заряду, приблизно 7-10А.
Так як "флоатінг" = "балк", то БЖ (заряднік) інвертора має завжди вищий потенціал, ніж АКБ і відповідно нічого з АКБ вже інвертор не смокче, а зарядка АКБ не відбувається бо БМС закрила ключі на заряд.
При досягненні напруги в 3.33V на банках - БМС дозволить заряд АКБ і відповідно інвертор підзарядить АКБ який підсів з часом (в силу тих чи інших причин. Наприклад: були якісь короткочасні перебої з мережею).
Режим роботи виходить такий:
зарядився АКБ і БМС відсікла зарядку при 3.45V, статуси в додатку БМС стали:
чардж ОФФ, дізчардж ОН, баланс -офф (бо балансування не відбувається).- спойлер
Тест:
Інвертор працює від мережі, "навантаження" байпас 3.4кВт, смикаємо мережу (відключаємо), інвертор штатно переходить на АКБ, а БМС відповідно відкриває ключі і статус "чардж офф, змінюється на "чардж ОН".- скрін не зробив під час того тесту, але суть в тому що БМС відкрила ключі і статус змінився на "чардж ОН"
УВАГА!
в мому випадку (логіка інвертора така), що в разі малого навантаження при роботі від АКБ, вентилятори стоять... а якщо повернути мережу, то так і залишаться в "викл" стані після повернення на мережу, так як включаються вони якщо починається зарядка АКБ. В мому випадку при налаштуванні з відсічкою по БМС, зарядний струм 0А, тому вертушки не включаться, а будуть працювали лише два додаткові верхні (які Always-ON). Це така собі - "баго-фіча". Температури в байпасі лише з додатковими вертушками - 32 і 29 град на радіаторах (по моніторингу інвертора) і корпус холодний.
Інші тести які проводив перед такими налаштуваннями:
1. В налаштуваннях БМС, "вимикав" галочками чардж\дізчардж. Як разом так і почерзі, тобто погрався з відключенням\підключенням АКБ до\від інвертора під час його роботи в режимі байпасу!
Якщо вимкнути дізчардж, інвертор показує що відсутня АКБ. При активації галочки "дізчардж" - інвертор бачить АКБ і працює далі.
2. вимикав галочку "чардж", при струмах заряду 10А та навіть 20А. "імітував" відсічку заряду по БМС. Ніяких помилок інвертор не викидає, єдине що було помічено, це на вольтметрі інвертора напруга з "флоат\балк = 27.7V" підскакувала до 28.2V на 1 секунду.
3. пробував "вимкнути флоатінг" режимом "чардж солар онлі", тоб-то заряд тільки від панелей (яких у мене немає). В такому режимі струм "смоктання" з АКБ, збільшується до 1.2-1.4А !!! А флоатінг логічно, що відключається бо панелей то немає .
4. перевіряв налаштування описані вище у варіанті №2 і під навантаженням.
5. Заміряв напругу на клемах інвертора при роботі від мережі без АКБ: повільно доходить до 2.9V. Після цього заміру "на гарячу" підключив АКБ (рубільніком).