SergN: ↑
21.11.2023 22:10
GreenMile: ↑
21.11.2023 21:05
Ви коли пишете про одні закони фізики - геть забуваєте про інші. Тепле повітря піднімається вгору лише в пасивному стані, а коли є примусова вентиляція - воно буде виходити туди, куди його спрямовують вентилятори, а ще працює така штука як надлишок тиску. У мене в минулому корпусі, коли відяха була старий радеон, то вдув був всередину зверху, знизу і ззаду, а викид гарячого повітря через морду, бо там охолодження радіка було Vapor-X, яке викидало основну масу гарячого повітря з хвоста карти, саме на передню стінку корпусу.
Тому "закони фізики" тут так не працюють треба дивитись в кожному конкретному випадку як ідуть повітряні потоки
З фізикою варто дружити, а не воювати. Якщо ти складаєш 2 різні сили, одну дуже потужну (примусова вентиляція), іншу - слабшу, то найкращим буде результат, коли вони будуть орієнтовані в одному напрямку. В іншому ж випадку, зрозуміло, що потужна визначить загальний напрямок результуючого вектору, але в абсолюті все ж перевага буде у першого варіанту.
Ну в теорії то воно все класно, звісно, а на практиці не працює, тому що треба або порахувати точно, або провести тести, наприклад з парою в корпусі. Так ось, підіймальна сила нагрітого повітря - мізерна в порівнянні з силою, яку створюють вентилі, тому нею в ящику ПК можна просто знехтувати, вона буде на границі похибки вимірювання і на потоки впливає ніяк, взагалі. Просто згадайте який об'єм мають повітряні кулі і яку мізерну вагу вони при цьому підіймають. Для прикладу, один кубічний метр гарячого повітря при дельті 45 градусів (25 градусів холодне повітря, 70 - гаряче ) буде мати підіймальну силу приблизно 155 грам. От корпус Ліан лі ланкул 216, його зовнішні розміри 481х235х492 см, це 0,056 куб. метри, тобто якщо
ВЕСЬ об'єм корпусу нагріти до 70 градусів, то його підйомна сила буде аж ~8,7 грам якщо зовніше повітря 25 градусів. Але в корпусі не буте такого обсягу гарячого повітря, в рази менше, навіть якщо в 2 рази - це 4 грами, аркуш А4. А тепер подуйте на нього одним вентилятором і відчуйте різницю.
З фізикою не дружити треба, а знати її і вміти нею користуватись. Тому пасивний потік повітря в корпусі - ні про що взагалі і ніякої відчутної участі в охолодженні не приймає, коли им опреруємо десятками градусів і тепловиділенням відях за 200 Вт.