Ще альтернатива — Corsair Commander Pro.Ray2000gt: ↑ 03.10.2023 20:50 UPD Глянув Aquacomputer, воно потребує ПЗ під Вінду (як наслідок і саму Вінду), чи може він працювати, хоча б базово, без свого ПЗ?
Бо в Aquacomputer основана перевага це якість софту під Вінду.
Мені це було не потрібно, отже взяв Корсара цього, як контролером цілком задоволений. Сподобалось що можна задавати конкретні оберти, а не тільки %, та потім він вельми точно їх тримає (звісно зележить ще від вентиляторів). Ще в комплекті 4шт звичайних термодатчики для повітря, подовжувачі для кабелів вентиляторів, які мене дуже виручили, тощо.
Регулювання по температурі води мені не зайшло, тож спробував по дельті повітря-вода. Краще, але не ідеально.
Врешті сам написав скрипт для керування вентиляторами радіаторів (найпросунутіший на планеті звісно ) під свої забаганки та після цього прям полюбив кастомне водяне охолодження
- куточок задрота з описом
- - використовується нуль (0) кривих та прямих
- оберти автоматично змінюються та шукається рівновага на основі будь-яких параметрів та подій (можна враховувати, наприклад, час доби), яким призначаються бали (я використовую наразі 22 параметри на основі дельти повітря-вода, температури води та ГПУ, та контрольних точок обертів), тобто на основі цих балів визначається шивдкість та напрямок зіини обертів (збільшення чи зменшення)
- але шивдкість зміни обертів в будь-яому разі дуже повільна, бо в системи велика іненційність, смикатись туди-сюди просто немає сенсу
- бан-лист на скільки хочеш проміжків поганих обертів (так, у мене Арктики які підвивають на деяких обертах)
може здатись що я просто упоровся , але насправді це просто комплексне рішення простих цілей
як-от:
нема чого зайве розкручвати вентилятори якщо навантаження з ГПУ/ЦПУ вже зникло, а вода ще гаряча
нема чого зайве розкручвати вентилятори якщо дельта висока (зима), а вода ще не гаряча
нема чого зайве розкручвати вентилятори якщо дельта низька, а вода вже гаряча — отже спека в кімнаті, нічого ти не зробиш, тільки зайвий шум
немає чого швидко скидати оберти, якщо вони вже низькі та їх не чутно, краще швидше здути залишки тепла, раптом ще буде навантаження
але й немає чого крутити зайві оберти якщо все вже холодне давно
тощо
Ну й, окрім цього, просто було приємно щось зробити своїми руками
Напевно тому що нікому не потрібен його жахливий звук?Kashtan: ↑ 01.10.2023 17:58 Чому б не взяти потужний вентилятор типу Everflow 60mm R126010BUAF - 5200rpm 12V 3.3W наприклад. У кого є інформація стосовно апгрейду арктіковських помп?
Якщо перегрівається ВРМ — розмістіть десь нормальний 120/140 вентилятор що буде його обдувати.
Відправлено через 7 хвилин 35 секунд:
Та ні, у мене простий контур, де немає перемежування водоблоків з радіаторами, тому середню температуру він не прийме.Piopi_2: ↑ 30.09.2023 00:12Значения температуры, давление, даже ламинарный поток в замкнутом контуре стремятся к уравновешенному состоянию. Это значит, что все физические значения потока в таком контуре будут иметь усредненное значение на всех отрезках контура. Поэтому не имеет смысла смотреть на сколько увеличилась температура воды на выходе с водоблока ВК. Так как буквально через 30 секунд, этот объем жидкости примет среднюю температуру.l-m: ↑ 25.09.2023 16:05"практически" - це скільки?
Як я бачу, потужна відеокарта на 300-400Вт з гарним водоблоком цілком собі встигає підігріти воду на 1.5-2 градуси.
До радіатора буде температура як на виході з водоблока ГПУ, після радіатора — як на вході. Тобто у рідини завжди дві температури — підігріта та охолоджена.
Відправлено через 47 хвилин 47 секунд:
Дякую за таку розгорнуту відповідь по суті.Deadpool: ↑ 27.09.2023 10:53Тут багато нюансів. Тому що якщо це не чіллер, то у вас завжди температура рідини буде як температура кімнати. А корпусна, всередині від інших компонентів температура буде прогрівати додатково ваш контур, тому важливо забезпечити нормальний прихід повітря.l-m: ↑ 25.09.2023 16:05До речі, по сенсорах є таке питання — чи впливає зовнішня температура повітря на датчики у вигляді приставок G1/4? (приклад)
Тобто, якщо, наприклад, вода 25.0, а в корпусі 35.0, то подібні сенсори будуть показувати 25.0, чи все ж через підігрів повітрям дещо більше? (26? 27?..)
Поясню. Є холодний старт умовно кажучи, коли у вас афігєть температури низькі, система холодна. Це ви просто запустили навантаження на пк, або просто лише ввімкнули. І рідина та радіки ще не вийшли на свій робочий режим. А робочий режим це вже коли ви довго тримаєте пк в навантаженні, і всі елементи вже видали весь нагрів в контур, а рідина вже прогрілась. Час на це у всі різний, у випадку кастома, бо від кількості секцій та об'єму контура (рідини) залежить. більший кастом буде довше виходити на той режим. менший, швиденько прогріється, і буде вже працювати собі показуючи свій максимум.
Власне до чого все це я вів. Поки ви не вийшли на робочий режим, повітря в корпусі буде холодним, і тут вже в дію буде вступати тип корпуса. Якщо це MESH корпус, де сітки, і забезпечили нормальний притік повітря, та відтік, там не буде прям така велика різниця як ви вказали в температурах в корпусі і зовні та рідини.
Якщо ж це стандартний акваріум, або там перфорація є, а вона малоєфективніша за просто сітку, то тут і система не буде справлятись з нормальним відводом та притоком свіжого повітря, така система в середині буде гріти додатково всі елементи, і в тому числи додатково прогрівати водоблоки, та інші металеві елементи, на термодатчик це теж мозе вплинути, бо це просто терморезистор залитий епоксидкою в латунну пробку. а датулька може прогріватись запросто в такій паркій бані як вище вказано.
Тому тут від того який корпус, які оберти, і т.д. буде залежати впливатиме та корпусна температура на показники, чи ні.
Поясню більш докладно я також
Чілера нема, але є зовнішній радіатор на великому підвіконні, де при морозі може буди на декілька градусів холодніше ніж у кімнаті.
Корпус не "Меш", та зараз в ньому залишилася тільки одина 140ка на видув, тому при навантаженні там десь на ~6 градусів тепліше ніж в кімнаті.
Внутрішніх радіаторів у корпусі покищо нема, та вже й сумніваюсь чи додавати.
Те що тепле повітря може підігрівати трохи водоблоки — це нехай, а от коли датчики води, то це псує картину. Очевидно що датчик у вигляді "пробки" має бути в такому випадку точніше, бо сам терморезистор сидить значно далі від повітря та глибше у воді, ніж на датчику у вигляді проставки G1/4, де метал стінки з якої знімається температура "води" контактує й з повітрям через невилий проміжок. Але сподівався що може й когось є реальний досвід та насправді вплив незначний, а покази доволі точні. Бо проставки гарно стають на порти водоблоку ГПУ, а якщо в резервуар, то мені треба довжину кабелю 70 см хоча б, а на радіатор взагілі всі 130, отже треба шукати подовжувачі для цих кабелів датчиків...
А по дельті води провів невелике дослідження:
- 6900ХТ, Furmark, PPT333W, реальне споживання під 400
Повітря це не вакуум. Якби повітря не вміло передавати тепло, то радіатори банально б не працювали. Deadpool все вірно зрозумів.Count: ↑ 25.09.2023 19:11 Датчик, в вашем случае, будет показывать 25 град. То есть температуру того что он замеряет, а не температуру воздуха в корпусе, к которому он, датчик, не имеет ни какого отношения.
Якщо у вас є подібний датчик, а не просто теоретизуєте, то будь ласка спробуйте на нього феном трохи подути та подивитись чи міряє він справді тільки температуру води. Та модель датчика напишіть
Якщо є сервіс-кіт для нього, то колдплейт можна зняти без втрати гарантії. А отже чому б й не подивитись спочатку самому.Kashtan: ↑ 26.09.2023 23:00 Є Arctic 420 - в нього ніби вийшла з ладу помпа. Тимчасово замінив на 360. Що з ним можна зробити? Самому розібрати сподіваючись що просто забився колдплейт? Віднести майстру? Зв'язатись із гарантією Arctic? Куплявся в Німеччині. Що як правило виходить там із ладу?
Якщо сервіс-кіт відсутній, та ви не перевіряли чи він вам потрібен, можливо тоді саме в цьому й проблема — деградував той бракований ущільнювач-розподілювач та своїми рештками все забив.
Хоча в моєму випадку Арктик сказав що сервіс-кіт потрібен, але коли я його отримав та розібрав, щоб встановити, то виявилось що насправді у мене все добре. Тож Арктик помилився або перестрахувався, та маю тепер запасний колдплейт та ущільнювач-розподілювач