Итак, имеем 2 планки Xtreem Dark DDR3 9-9-9-24 по 4Gb купленные kit-ом в 2011 году в давно почившем фотомаге. Одна из планок в какой-то период начала сыпаться, много ошибок в мемтесте, в наличии была родная коробка и все.
Зайдя на сайт производителя я заполнил форуму обратной связи с вопросом о возможности замены одной из планок по Lifetime warranty. К моему удивлению в пришедшем через 2 часа ответе была
- RMA Request Form
- https://drive.google.com/open?id=0B1OBf ... RYSkJHZlh3
После заполнения и отправки на офф адрес Rma@teamgroup.com.tw моей заявке был присвоен номер RMA#18B0208
- инструкция по отправке
- Here is the RMA#18B0208 for returning the defective.
Please fill out RMA No. on request form then send back the defective with the printed RMA form.
To avoid any damage happened during the way of returning, please help to pack it well. Thank you.
Contact information:
Receiver: Customer Service Center
Address: 3F, No.166, Jian 1st Rd., Zhonghe Dist., New Taipei City 23511, Taiwan (R.O.C.)
Please paste or write the RMA number on your package outside at the same time.
After receiving the defective, we may need 7~14 working days around for RMA process and then send replacement back to you.
Besides, please forward the defective to us within 2 weeks otherwise the RMA number will be expired.
We will appreciate that you tell us after you prepared and ready to sent them out.
When you send back the product please use cushion bubble wrap to protect it from possible damage in transportation; so we suggest that the bubble mailer could packed it well for delivering. Please beware that it is customer's responsibility to guarantee her/his mailing package to us is still intact when we receive it. We will reserve the right to replace product if package has been opened or damaged.
And please help to send back whole set product and accessories to us.
For example:
Ex1. Double channel or multi-channel module.
Ex2. Mirco SD card with adaptor.
EX3. Mirco SD card with card reader.
Upon receiving return product, we will process your request immediately. In the meantime,
we will monitor the entire process till your replacement product is delivered.
After received return goods, we will immediately process your request and send you the replacement.
Thank you again for choosing Team Group products and services.
If there is any further questions please don’t hesitate to let us know,
We hope you will be satisfied with our service and thank you again for choosing Team Group products.
Our Lunar Chinese New Year holidays are from Feb 15 to Feb 20.
Thank you for your attention.
Have a nice day!
Обратите внимание, что после каждого ответа от TeamGroup RMA вы должны подтвердить что они все правильно поняли, заполнили и т.д. иначе все остановится.
Так как я попал на Китайский НГ сроки RMA немного затянулись 14.02 я отправил из Днепра Укрпочтой заказной бандеролью, без оценки (не small packet так как они все должны проходить таможню, а бандероль ушла без проверки), посылку они получили 26.02. Стоимость отправки 160 грн. + 4 грн. конверт с пупыркой внутри.
После получения производитель предложил аналогичную память которая сейчас выпускается Vulcan red 4Gb DDR3 1600 CL9 (опять же не забываем соглашаться каждый раз когда они пишут, если вы отвечаете через смартфон у вас сразу будут предложены варианты ответов).
8.03 пришло письмо что моя память готова и ждет отправки, во вложении были распечатаны формы EMS с моими данными и опять нужно было мое confirmation что все правильно (здесь я завтыкал, на радостях что все готово и не ответил сразу, в результате чего потерял 2 дня)
память я получил 22 марта (при том что в Днепре перед доставкой она пролежала 4 дня). Так что потратив 164 грн. я поменял битую планку памяти цена которой сейчас приблиз 1к, я считаю норм. Ниже несколько фоток отправки и получения.
Have Fun!)