Scoffer: ↑
11.10.2024 23:04
Це дивлячись де. Там де дає НТ, там ще більше дають недоядра. А якщо про однопоточну продуктивність, то дивись на тести метеор лейку в порівнянні з раптор лейком. При тому що це просто рефреш р-ядер та і техпроцес ще інтелівський, а не як з сабжевими, продуктивність все одно виявилась меншою. Єдина суттєва різниця в тому що завезли чіплети. Такі справи.
Проблема підвищення багатоядерної продуктивності у Intel в масовому сегменті впирається в кільцеву шину, а точніше в те, що робити більше 12 нодів на шині призведе до високих міжядерних затримок. Тому коли в нас 8P ядер і 4x4 e-ядер, то гіпертреадінг дає змогу отримати хоч невеликий але приріст багапотокової продуктивності без збільшення числа вузлів кільцевої шини, а от збільшити кількість e-ядер понад 4x4 вже неможливо без збільшення числа вузлів шини. Таким чином продуктивність за рахунок відмови від гіпертреадінгу втратили, а наростити її за рахунок збільшення малих ядер вже не можна. Трохи рятує значне поліпшення архітектури та IPC малих ядер, але все рівно у злитих багатопоточних тестах тестах синтетики новинка програла попередньому поколінню.
Зробили б 32-потоковий 8P+24e, то він би значно виграв перед старим 32-потоковим 8P+16e в багатопотоці за рахунок того, що e-ядра дають більше продуктивності за гіпертреадінг, але тоді б такий проц став провальним у іграх через 14-вузлову шину, у іграх все рівно так багато ядер дуже рідко потрібні.
Виходить, що за рахунок звірячого вбивства гіпертреадінгу Інтел досягли економії теплопакету, який тепер можна трохи віддати малим ядрам, які стали потужніші. Але перейшли на менший техпроцес, де важче відводити тепло з одиниці площі, тому й доводиться загалом зменшати сумарний PowerLimit, отже збільшити продуктивність не виходить. AMD теж зменшає PowerLimit через менший техпроцес і сладність відводу тепла з одиниці площі.
Може таким чином ми з епохи екстенсивного зростання продуктивності за рахунок збільшення енергоспоживання знову трохи повертаємося до шляху економії енергоспоживання.
